tisdag 4 juni 2013

Bad

När jag examinerades som lokförare från skolan trodde jag att man var klar. Icke! Första dagen på jobbet var det dags för prov. Och sen har det bara rullat på med det ena testet efter det andra. Jag har kontrollerats både vad gäller mina teoretiska kunskaper och de praktiska färdigheterna. Fordonsutbildningar har jag också gått, två stycken. Nu har jag jobbat som lokförare i ungefär 6 månader. Idag var det dags för min 6-månadersuppföljning. Kom till jobbet och där satt en instruktör, väntandes. 
- Halloj, tänkte åka med dig idag. 
- Eh, jaha?! Ja, välkommen.

Ingen källa för oro. Jag klarade mig igenom dagen, även om jag kan erkänna att pulsen var något högre än normalt första svängen. Det är ju bra att vi kollas, naturligtvis. Men nu hoppas jag att det dröjer ett tag för min del ;) Avslutade dagen med att köra en vagn till toatömning och tvätt. Tog en evig tid. Två stycken X2000 stod före i kön. De har MÅNGA toaletter. 

X2000 på väg in i tvätten. Min vagn får toaletten tömd, sen ska vi också bada. 

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att det var lite nervigt ;)
    Trodde det var du som hade badat, kändes inte helt troligt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, du känner ju mig. Kallt vatten, blää!! ;)

      Kram

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)