lördag 29 juni 2013

Kort - Bröllopsbox

Idag var planen att jag skulle på bröllop. Hade pratat med schemaläggarna så att jag skulle sluta i tid. Fixat och styrt, ett bra tag i förväg. Nu kan jag varken jobba eller gå på bröllop. Fortfarande hemma med skadade foten. Men hälsan är i alla fall såpass mycket bättre att jag haft energi att scrappa. Skönt att det går åt rätt håll!! Och tur att det inte är handen jag gjort illa. Jag som tycker det är grymt bökigt med påse på foten, hur är det då att tvätta håret med bara en arm? En träningssak antar jag. Kan meddela att jag numera är snabb som en iller vad gäller att tejpa på fryspåsen på fossingen. Annat var det i början, då var det ett djefla svärande från badrummet...

Oj, vad svamligt det blev. 

Vad gäller bröllopskortet ville jag göra något lite annorlunda. Har inspirerats av Cornelia, som heter Raggsocka på nätet, och hennes fantastiska skapelser. Den här till exempel. Kortet är i form av en box och när man tar av locket faller själva kortet ut. Det rosa pappret med stjärnorna är från Magnolia. De söta renarna kommer från Stämpelgården, som tyvärr lade ner i mars 2011. Flera av hjärtstämplarna är det Inkido som tillverkat och resterande vet jag inte vem som gjort. Har embossat en hel del, texter, hjärtan och även renarna. Svårt att se på bilderna men konturerna runt renarna är upphöjd i kopparfärg, embossat alltså. 

Så här ser boxen ut. Jag har gjort allt från grunden. Både lock och låda. 
Översta bilden visar några av mina Twinklings, vattenpenseln och motivet som ska målas.
Nere till vänster är motivet färdigt.
Nere till höger, så här ser kortet ut när man tar av locket.
Det är ungefär 30 * 30 cm stort, indelat i nio stycken rutor. 

2 kommentarer:

  1. Så kul att kunna inspirera!
    Och roligt att se ditt fina resultat. Renstämpeln är ju så jättesöt!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)