tisdag 25 februari 2014

Internet

Varit utan uppkoppling på min stationära dator i flera dagar. Snyft!! Men nu ska bloggandet komma igång igen. Jag vet att man kan göra inlägg från telefonen, men jag vill sitta vid min (stora) dator med piffigt ergonomiskt tangentbord när jag skriver.

Jag använder min mobiltelefon som modem när jag surfar. Otroligt smidigt, när det fungerar. Och det gör det i stort sett alltid. I slutet på förra veckan kom en ny stor uppdatering till min Sony Experia V och när den var genomförd ville datorn och telefonen inte prata med varann längre. Suck!! Bästa A lånade ut sin "puck" så att jag kunde komma åt nätet och uppdatera Easy Tether. Easy Tether är programmet som gör att jag kan ha mobilen som modem. Jag har använt detta i flera år och är på det stora hela mycket nöjd.  

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)