lördag 16 juni 2012

O.P.I.

Inför praktiken har jag idag filat ner naglarna. Och nymålade är de också. Frågade A om jag skulle välja en diskret färg. Han log lite snett och sa:
- Ja du, det spelar nog inte så stor roll. De ee extrema vilken färg du än har.
Han fick välja färg och i vanlig ordning tog han rosa. Gjorde en variant på fransk manikyr. Lade dessutom till en scrapdetalj på en av naglarna, en halvpärla fick vara med som dekoration. Den är rätt upphöjd, så vi får se hur länge den sitter kvar.
Avslutade måleriet med en ny produkt från OPI, DripDry. Man droppar lite av vätskan på den nymålade nageln och hepp, den är torr. Va?? Om det fungerar? Visst! Måste undersöka vad som faktiskt är i flaskan. 
Tusen, tusen tack Anki!! Den är tokbra :D

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du blev så nöjd med presenten och att den faktiskt funkar oxå! :D

    SvaraRadera
  2. Var får man tag i den??? Jag har Viva la divas variant, och den är också helt OK, men den tar fortfarande lite tid på sig och jag skulle vilja ha en toksnabb variant :)

    Misstänker att det var den de hade när jag var på spa och fick naglarna lackade och något på som toksnabbtorkade dem... kunde till och med ha strumpor på fötterna ganska direkt! Och höll gjorde det, hade det nagellacket på händerna i över en vecka och på fötterna i nästan tre veckor..

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)