söndag 3 juni 2012

Prov igen...

Men snart är det slut!
På tisdag skriver vi prov på skydden och sedan är det bara Trafikledning och Elfordon kvar. Av delproven alltså. Ja och så har vi SLUTprovet också, allra sista veckan i skolan. Då ingår allt vi har lärt oss (nästan). Spännande ;)


Skydd? Ja, det handlar om hur man får köra när det är arbeten på eller i omedelbar närhet av spåren kan man förenklat säga. Kör man tåg (med passagerare eller gods) kommer man i stort sett aldrig in i ett skydd. För tåg får inte köra där. Det finns ett skydd som tåg får framföras i, som jag har fattat det och det är när de håller på att fixa i signalerna. Då är det så klart en massa restriktioner, bland annat nedsatt hastighet.


Har tränat tokmycket senaste tiden. Så igår intog jag horisontellt läge i stort sett hela dagen. Pluggade, slötittade på TV, spelade lite (fingrarna i kors bakom ryggen) och läste. Har avslutat Hungerspelen, av Suzanne Collins, nyligen. Bokens handling var väldigt lik filmen som jag skrev om här. De slutade dock på olika sätt, filmen slutade tidigare i handlingen. Spännande var det, så nu har jag lånat del två, Fatta eld.

3 kommentarer:

  1. Oj vad fort tiden går.Ett helt skolår snart till ända.Håller tummarna att provet går bra.KIS

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte klokt vad tiden går.
    Håll tummarna extra hårt. Detta är inte mitt favoritavsnitt ;)

    SvaraRadera
  3. Tack för snälla ord om mitt kort :)

    Ja, det är också målat med mina Distress markers, övar lite då och då ;)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)