onsdag 17 juli 2013

Äntligen Regina!!

Som jag har längtat!! Till att få börja köra min favoritmotorvagn, Regina. Igår såg fick jag ett meddelande från en kollega att vi, hon och jag, ska börja Regina-utbildningen i augusti. Fnattade så klart runt i en (synnerligen försiktig och långsam, men ändå) glädjedans här hemma. Som tur är ligger kursen med start sista veckan i augusti, så jag hoppas VERKLIGEN att jag har läkt färdigt då. 

Får se om Reginan behåller sin plats som nr 1, eller om X61 går om. Spännande! Har funderat på detta tidigare och om du vill kan du läsa om det här

En Regina i Skee under min praktik (LIA5), du kan läsa om en av mina resor dit här.
Nu går dock tågen hela vägen till Strömstad.

1 kommentar:

  1. Trevligt med Reginautbildning!:)
    Det är en tågtyp som jag inte ens har åkt med.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)