torsdag 11 juli 2013

Kort - grattis

Igår fyllde L år och jag var med och firade henne på en restaurang i Linnéstan. Fick skjuts både dit och hem, så jag slapp hoppa på kryckorna. Det har blivit endel skjutsande av mig den senaste tiden. Och så har jag åkt taxi ibland. En gång har jag till och med åkt spårvagn. Döm om min förvåning när inte en endaste kotte reste sig upp för en person med kryckor. Nu skulle jag bara åka två hållplatser, men det visste ju inte de sittande passagerarna. Jag överlevde naturligtvis, men blev som sagt lite förvånad.

Ett så kallat altarkort har jag gjort till L. Planen var att det skulle bli en tavla, men det blir inte alltid som jag tänkt från början. Korten lever sitt eget liv. En cool stämpel på Filuren från Kortmakaren har jag med. Som kortbas har jag använt ett mönstrat papper från My Mind´s Eye (MME) från 2008, så det har jag sparat på ett tag. Vissa papper tar det emot att skära sönder och andra har man bara inte hittat något användningsområde för. Just det här arket har jag nog haft lite svårt att skiljas ifrån, men nu var det dags. Övriga mönsterpapper kommer från en 6*6" paper pad från Echo Park "So happy together" som jag köpt på Cili in Papers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)