söndag 8 september 2013

Arbetsplatsklassikern - Lidingöloppet

Arbetsplatsklassikerns sista moment pågår just nu. Inte helt sant, dock. Vansbrosimmet kommer att gå av stapeln en andra gång eftersom den låg mitt i semestern. Nu ägnar vi oss åt Lidingöloppets 30 kilometer. Man kan gå, jogga eller springa. Jag har valt att promenera och det är tre veckor kvar innan loppet ska vara utfört. 30 km på 6 veckor är ju inte jättelångt precis och jag är inne på andra varvet. 

Idag promenerade jag runt i Slottsskogen och kikade lite på djuren uppe i parken. Såg älg, kronhjort och dovhjort i hägnen. En ej instängd råbock låg dessutom några meter från stigen på en liten höjd, mycket välkamouflerad, men jag såg den :) Den fotograferade jag inte, ville inte störa.

Dovhjort
Älgarna låg och slappade precis i kanten till hägnet
För den som undrar, så kan jag meddela att jag numera är Reginaförare också. Yey!! Imorgon ska jag jobba, men har inte fått en enda sväng med Regina utan kommer att ägna dagen åt X61. Helt ok det också, så klart. 

1 kommentar:

Skriv gärna en rad eller två :)