måndag 30 september 2013

Experthjälp på "Löp och sko"

De av er som följer min blogg vet att jag under en lång tid haft problem med min ena fot. Äntligen är jag utan smärta och kan träna som vanligt igen. För att inte få tillbaka eländet gick jag idag och provade ut ett par skor på Löp och Sko. Fick stå på en glasbox först för att han, experten, skulle se hur jag belastar mina fötter underifrån. Jag fick dels stå still och dels göra knäböj. Sedan var det dags att sätta på sig ett par testskor och gå samt jogga på ett löpband. Jag tittade tillsammans med experten på en TV-skärm där mina fötter visades. Han såg en massa saker och gick iväg för att hämta två olika par skor som skulle passa mina fötter och deras rörelser. Provade dem du ser nedan i bild samt ett par Nike. Och nu fick bekvämlighet och stöd gå före flashig färg. Så det blev dessa tråksvarta skor. Men de är supersköna!! Nikes skor var dock otroligt mycket snyggare. 

Det lovades dock att nya fina färger ska komma till våren, så jag får helt enkelt gå tillbaka då. Och inhandla ett par till (under förutsättning att jag gillar skorna i fortsättningen också). 
Som sagt. Jag har kommit igång med träningen igen. Igår blev det ett cirkelpass med fokus på Mage Rumpa och Lår. Det skulle egentligen varit ett MRL, men instruktören var sjuk. Nu snart ska jag iväg på en dansstep-klass. 

Har dessutom bestämt mig för att börja träna med en PT. Har skickat ut en förfrågan till en vars profil jag gillade. Återkommer i ärendet när det är bokat och klart. 

4 kommentarer:

  1. Bra att du tar hand om dina fötter :)
    Ska bli spännande att höra om ditt kommande PT äventyr! Vad är dina mål?

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Målet är i huvudsak att få verktyg för att i fortsättningen vara skadefri. Samt mer definierade muskler, främst på armarna.

      Kramar!

      Radera
    2. Jippi! Så snyggt med en vältränade kropp! När du kommer upp ska jag visa dig gratis träning som gör susen ;)

      Radera
    3. Ser jag fram emot, både att ses å få träningstips :)

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)