lördag 5 maj 2012

Fortbildning i styrketräning

Idag bjöds vi instruktörer in till en utbildningsförmiddag på Sportlife Majorna. En urduktig sjukgymnast höll i en föreläsning och demonstrerade ett gäng olika övningar för oss. Vi fick så klart också testa och nöta in rätt tekniker. Det var väldigt givande och jag hörde att många av deltagarna sa detsamma. Fick verkligen inspiration att sätta igång och pussla ihop en ny styrkedel till min MRL-klass. 


Det i särklass lurigaste tycker jag är att hitta nya låtar. Musiken ska hjälpa till så att man klarar det där lilla extra. För mig är musikvalet jätteviktigt när jag går på pass. Just nu har jag t ex Survivor med Destinys Child i en låt med knäböj. Och I can transform ya´ till armhävningar och sit ups. Otroligt energigivande låtar! Men vad ska ersätta dessa... Hmm, får leta runt lite på Youtube. Jag har dessutom ett synnerligen dåligt minne när det gäller musik. Kan lyssna på något på radion och tycka att låten är bra, men sen är det ju lögn att komma ihåg vad låten hette när jag väl behöver den. Att jag inte minns låttexter behöver jag inte ens berätta...


Tips mottages tacksamt :)


Mina skor igen. Är så himla nöjd med mitt inköp av nya träningsskor från Reebok.  

4 kommentarer:

  1. Har man så piffiga skor skulle jag nästan kunna tänka mig att börja träna av den anledningen.KiS

    SvaraRadera
  2. Du gillar väl Shakira? Loca eller Rabiosa föreslår jag då! ;)
    Annars Rise up - Yves Larock, den blir man glad av? :)Eller kanske I'm in love - Alex Gaudino. Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!
      Nu e låtvalet klart, men jag ska komma ihåg detta till nästa koreografi!!

      Kjam :)

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)