måndag 7 maj 2012

Praktikplats

Har sökt Stockholm till nästa praktikperiod, v 25, 26 och 27. Idag fick jag besked om att det ser synnerligen mörkt ut för en plats där. Det var synd! Hade verkligen sett fram emot att för köra i huvudstan med allt vad det innebär. Signaltätt ska det vara och ett ovanligt högt tempo. 


Ja, det kanske blir en annan gång. Vi har ju ytterligare två praktikperioder kvar i höst innan vi är färdiga.
Jag har kvar min bangårdsdel vilket betyder att jag måste vara två veckor på bangård och göra bromsprov, flytta vagnar mm. Egentligen ska vi göra bangårdspraktiken redan första gången vi är ute, men vi är fyra elever kvar i klassen som de inte lyckats få ut ännu. Göteborg tar inte emot några alls den kommande perioden. Och inte Stockholm heller, tydligen. Håll tummarna för att jag får en (bra) plats!!


Nu är det dags för MRL på Sportlife Majorna.
Linda, en vän och tidigare kollega ska följa med och testa anläggningen och MRL för allra första gången. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)