tisdag 24 juli 2012

Hungerspelen del 3

I Rom avslutade jag trilogin om Katniss och Hungerspelen. Sista boken heter Revolt och var precis som de övriga böckerna tokbra. Har du inte läst ettan och tvåan och har för avsikt att läsa dem, ska du sluta läsa det här inlägget nu. För övriga fortsätter jag nedanför bilden på boken *pekar neråt*
Boken hittar du på:  http://www.adlibris.com 
Efter att Katniss klarat sig levande ut från de sjuttiofemte Hungerspelen, hennes andra, är revolten mot regimen i full gång. Katniss tas omhand i distrikt 13, som utplånades som varnande exempel. Uppenbarligen lyckades inte regimen utplåna samtliga invånare, överlevarna har istället flyttat ner under jord. Katniss inser att hon är en bricka i spelen mellan President Snow och rebelledaren Coin. Vem kan hon lita på när det är som mörkast? Hungerspelen fortsätter, fast ute i verkligheten. Många dör, boken är sorglig och slutet var verkligen inte vad jag väntat mig.
Nu väntar jag med spänning på filmtolkningarna av bok två och tre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)