lördag 14 juli 2012

Zlatan

Lite Bloggtorka här. Har jobbat dubbla pass nästan varje dag. Både på Sportlife och ett av mina andra jobb. Puh! Men idag började min semester. Har hela tio dagar ledigt, på raken. Underbart!! Förutom att jobba har jag också umgåtts med svärföräldrarna som besökt västkusten. Och nu är systeryster i stan. Fullt ös :)


Som vanligt har jag som vana att läsa för att komma till ro när det är läggdags. Häromdagen avslutade jag en bok som jag fick i julklapp av mor. Jag är Zlatan : Zlatans egen berättelse. Boken var faktiskt intressant. Jag hade inte så höga förväntningar, men att läsa hans berättelse berör mig. Han har verkligen inte haft det lätt. I början av boken "hör" jag Zlatan och hans röst läsa boken för mig. Skumt! Mycket fotboll blir det så klart, inte bara om hur det är att vara spelare, utan en massa om hur livet i övrigt är och har varit. Pressen, fansen, mobbing, uppväxten som fattig invandrargrabb, kärleken och inte minst dagens köp- och säljmarknad. Det sistnämnda synnerligen aktuellt just nu, då Zlatan eventuellt är på väg till Paris och ännu en ny klubb. 
Bild från: www.bokus.com, där man kan köpa boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)