torsdag 28 juni 2012

Löprunda avklarad

Igår var planen att jag skulle testa TRX för första gången. På hemsidan stod det att passet hölls i gymmet, så jag gick så klart till... gymmet. Nu visade det sig att passet gick av stapeln vid badhuset, som jag inte hittar till. Tjejen i receptionen kunde inte förklara hur jag skulle gå dit, vilket resulterade i att jag missade klassen. 
Ingen fara på taket dock. Jag gick hem en stund och väntade på att CX-works skulle starta. Det är ett 30-minuterspass för att stabilisera bålen. Mycket planka, sit-ups och liknande övningar. En bra klass, men när jag kom ut kände jag att jag hade en massa överskottsenergi. Man tränar ju inte direkt kondition på CX´n. Så hör och häpna, jag gav mig ut och sprang en runda. Lite genom stan och sedan iväg till parken och den lilla sjön mitt i centrala Nässjö. Det var härligt. Solen sken och löprundan var nästan helt platt. Riktigt skönt faktiskt! 
Startade upp Runkeeper för att registrera sträckan jag sprang, men det gick inte att få in någon GPS-satellit på hela löprundan...

Stannade till och tog lite bilder på dessa söta Sothöneungar.


2 kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två :)