lördag 9 februari 2013

Mot torra händer

I mitt jobb hämtas det och lämnas det ibland tåg en bra bit från Centralen. Det betyder promenader i ur och skur. Om du besökt Göteborg känner du säkert till att det blåser här, ofta och ganska mycket. Inga problem, vi har superbra kläder, men mina händer gillar inte kylan. De blir lätt torra och fnasiga, vilket jag inte gillar. Just nu använder jag två varianter handkräm från The Body Shop, en burk hemma och en tub i jobbväskan. 

Den ena är en riktigt fet kräm som innehåller hampafröolja. Oljan köps av bönder i ett kooperativ i England. Den andra, med mandelolja, är fuktighetsbevarande i upp till 24 timmar. 

Tack KiS och systeryster för krämerna, de är toppen :) 

Bilder från The Body Shop 

2 kommentarer:

  1. Ett tips jag själv fått o som är bra är att köpa apotekets fotkräm till händerna.Värt att prova. KiS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Men dessa fungerar bra, inga sprickor eller fnas längre. Mycket nöjd!

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)