lördag 16 februari 2013

Sk*t dag

Ingen har väl lyckats undvika att jag är synnerligen förtjust i att köra tåg?! Idag hade jag dock en av mina värsta dagar på jobbet tror jag. Kommer till Göteborg med med två vagnar. Allt har gått bra första svängen. Inte minsta tendens till strul. Så helt plötsligt havererar vagnen. 3 minuter till avgång. Ihhh!! 

Telefonsamtal i massor och hjälp från en fantastisk kollega gjorde att jag tog mig igenom en timme fylld av problemsökning och några mindre (eller ja, rätt stora) utbrott på vagnen. Batmotrain i all ära, men idag var vi INTE sams. Tåget fick till slut ställas in och den trasiga vagnen kördes till verkstan. Ingen jättefara för passagerarna, nästa tåg gick 30 minuter efter vår ordinarie avgångstid. 

Tack och lov avslutade jag dagen med en underbar tur till Borås. En kuperad bana som går genom fantastisk skogsmark. Snön låg fin på både marken och granarna. Ljuvligt!!

Bilden är från Sälen, men ungefär så här såg det ut på vägen till Borås idag.

1 kommentar:

Skriv gärna en rad eller två :)