onsdag 13 mars 2013

Ett blöjkort

Lite komiskt namn på denna kortvikning kan jag tycka. Ser ut som ett kaffefilter, modell större. Eller hur?!
J, en fd kollega och vän, fyllde år nyligen. Han fick detta kort och chokladkakor. En rättvisemärkt från Anthon Berg som du hittar en recension på här. Och så köpte jag en från Madécasse som tillverkas på Madagaskar. Denna både odlas och tillverkas lokalt, utan vare sig ogräsmedel eller andra bekämpningsmedel. Den biologiska mångfalden gynnas, då chokladträden får växa vilt i sin naturliga miljö och frukterna skördas för hand. Jag kan dessutom meddela att den smakar utsökt. Det tyckte även mottagaren har jag fått veta :) Chokladen säljs i "mitt" lokala Hemköp här i Anneberg. Vet inte om andra Hemköp har samma sortiment, men om du har chansen tycker jag du ska prova den. Om inte annat för böndernas, djurens och växternas skull på Madagaskar!! 

Det som är mest arbetat på det här kortet är tagen. Har färglagt den med distresser med hjälp av Ink blending tool och sen embossade jag två olika stämplar, grattis och swirls. Ett annat av mina blöjkort hittar du här. Men jag har gjort ett gäng tidigare och de finns här i bloggen under länken "Kortmakeri".


1 kommentar:

  1. Snyggt! Och med en present i som andas omtanke, både om mottagaren och vår jord!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)