torsdag 14 mars 2013

Grattis - 20 år

Nix, jag har inte gjort ett kort till en som fyller 20 år. Istället är det ett alster till underbara vännen S som firar porslinsbröllop. 20 år som Herr och Fru M. Vilken bedrift!! 

Började med ett tomt rosa papper. Använde en av mina nyinköpta masker (klockan) och duttade ner en massa av min klistriga dyna och sedan strödde jag på ett mörkrosa embossingpulver. Effekten blev inte alls som jag tänkt mig. Men när jag fyllde i kanterna med en vit penna blev det genast mycket bättre. Pratbubblan och hjärtat är chipboard och dessa har jag målat med Crackle Paint. För att få till en mer glansig yta lade jag sedan på ett tjockt lager av 3-D lack. Det tog ett dygn för dem att torka sen. Ett gäng blommor, puncinella, pärlswirls och lite mönstrade papper fick också pryda kortet. Posten skötte sig och kortet kom fram på rätt dag. 

Fick dessutom hem en massa fotografier igår från Crimson. I helgen är det Scrapträff. Längtar!!


2 kommentarer:

  1. Läcker färgkombination och ett imponerande jubileum!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort, mycket finna färger!
    /neo

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)