söndag 10 mars 2013

LO - Fikatajm

I morse körde jag till Älvängen fram och tillbaka ett par gånger. Det gick utan minsta problem och allt flöt på som det skulle. Mina kollegor som körde på Västra Stambanan hade det inte lika behagligt. Ett pendeltåg körde på ett soptunna, utanför Lerum. Detta ledde till en stor oljeläcka och en så där 500 - 600 liter olja läckte ut. Saneringen blev omfattande och enligt Trafikverket handlar detta om sabotage mot infrastrukturen. Vi får se vad den eventuella utredningen kommer fram till. Artiklar finns på GP och på Expressen/GT. Krocken ledde till enkelspårsdrift och förseningar. Ingen person skadades.

Har scrappat en LO efter en skiss som fanns på pyssel.net. Jättefin skiss av "Kajsan" som jag direkt kände att jag ville skapa efter. Tyvärr ligger inte skissen kvar, så jag kan inte visa hur den såg ut. Hade ju varit lite skoj att ha med. 




2 kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två :)