onsdag 28 september 2011

Naglar

För mig är det viktigt med händer och naglar. Naglarna behöver varken vara långa eller målade, men de ska vara välklippta och rena. Mina egna naglar är rätt långa. De flesta skulle nog säga att de är jättelånga. Jag minns inte när jag gick ut senast utan att ha målade naglar.

Favoritmärket är
Clarins vad gäller under- och överlack samt den snygga vita färgen. De sitter otroligt bra och vanligen målar jag om naglarna varannan vecka. OPI har läckra färger, men också Depend och Mavala. Den stora fördelen med Depend och Mavala är att flaskorna är små och billiga. Då kan man ha MÅNGA färger.

För att få bort lacket använder jag individuellt inslagna dukar som är färdigindränkta med borttagningsmedel. Acetonfritt, så klart.

Nail Polish Remover Wipes heter de om du vill testa.

Miljövänligt? Absolut inte.
Bra? Bäst!


Om du har problem med att nagellacken blir lite sega i konsistensen kan du med fördel använda Nail Laquer Thinner från OPI, som är toppen. Droppa i lite i ditt lack och det är som nytt igen. Jag använder det varje gång jag målar med ett lack, så håller naglelacket sig fräscht och bra ända till sista droppen.

Mina naglar just nu



Mina naglar, handmålade i Bangkok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)