lördag 1 oktober 2011

Instruktörsutbildning

Idag har jag varit på Sportlife - Lindholmen hela dagen och utbildat mig till Step- och Aerobicinstruktör. Dagen har ägnats åt styrketräning. Vi har övat och övat, så att vi gör rätt. Ibland lägger man till med olater och dessa slipas nu effektivt bort.
Imorgon ska vi filmas, dels i en styrkellåt och dels i valfri konditionsdel.

Glädjen var stor när jag fick plankan som styrkemoment ;) Ja,eller inte... Men nu har jag hittat en låt som jag älskar och valt övningar till. Hoppas det går vägen. Plankan är ju nog jobbig som den är, utan att prata till. 3 minuter ska jag hålla på, drygt, bara att bita ihop!
Alesha blir det med låten Drummer Boy. Den var med i förra Body Combat koreografin och jag blir alldeles lycklig när jag hör den. Hoppas det smittar av sig till de andra deltagarna. Här finns den på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=WLpse9Uqwng&ob=av2e
Har inte lyckats lura ut hur man lägger in en video här. Någon som vet?

2 kommentarer:

  1. Gick det bra idag? Känns det roligt?

    Du frågade om den vita ramen runt bilderna, det ingår i mallen jag använder på bloggen, så jag gör inget, så du får leka lite :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag får kika runt helt enkelt :)

    Det gick bra idag. Ska börja med att teama med en annan instruktör nu i början. Väldigt, väldigt mycket att hålla reda på. Puh!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)