måndag 3 oktober 2011

Träningsvärk

Efter helgens instruktörsutbildning är jag mör i hela kroppen. Allra ondast har jag i framsida lår och bröstmuskeln. Detta efter otaliga knäböj och armhävningar. Kroppen fick sig en rejäl genomkörare.

På söndagen filmades vi vid två tillfällen. Alla (7 stycken) skulle köra varsin styrkelåt. Jag fick plankan. Detta gjorde vi på förmiddagen. Efter lunch var det dags att köra sin koreografi (2 block, ca 15 minuter/person). 3 hade valt aerobic och 4 av oss valde step up. Efteråt fick vi individuell feed back där vi pratade om vad vi var bra på och vad man behöver jobba med. Jätteintressant och lärorikt. En riktig toppenutbildning!

IFK Norrköping mötte årets Allsvenska segrare borta i Helsingborg. En given förlust trodde jag, men härliga Peking lyckades ta en poäng. Resultatet blev 1-1. Hasani var det som nickade in målet, när det var ungefär en kvart kvar att spela. Nästa match är också tuff. Elfsborg står på tur. Såg mötet här på västkusten i våras och jag hoppas det går bättre den här gången :)

Sedan är det bara en match kvar.
Och sen vet vi.
Om Peking spelar i Allsvenskan, får kvala eller åker ut.
Håll alla tummar ni har!!

För härliga IFK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)