måndag 10 september 2012

Älvsnabbare

Idag körde jag en klass på Sportlife Lindholmen. Har insett att jag kan ta båten dit från Rosenlund, vid Järntorget. En resa på några få minuter istället för buss runt halva stan. Och dessutom kan jag ta med mig cykeln. Ursmidigt. Tar man Älvnabbare är det gratis :) Jag är mycket nöjd!
Hem fick jag dock åka med Älvsnabben istället och där betalar man normal taxa. Älvsnabbare går endast mellan Rosenlund och Lindholmen och är tänkt att ersätta bron som aldrig blev av, har jag fattat det som.

Jag var vikarie för en tjej som skulle kört en dansklass, SH´BAM. Deltagarna fick nu vara med på en MRL istället, men de verkade nöjda ändå. Många testade MRL för första gången. Får se om någon av dem dyker upp på torsdag. Då har jag ännu en klass på Lindholmen :)
Precis innan vi skulle köra finalomgången gick en propp (fick jag veta senare) och musiken tvärdog. Det löste sig till slut. Puh! Lite svettigt blev det allt. Eller ja, jag kunde väl varken bli svettigare eller få högre puls, men roligare kan man ju ha det. Nya tag på torsdag alltså!!
Min fösta tur med Älvsnabbare.
Linje 183 = Friresa. Gratis alltså. Tack för det Göteborgs kommun!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)