lördag 29 september 2012

Arriva - Here I come!!

I torsdags blev det klart att jag åker till Lidköping och gör min sista lokförarpraktik. Ska bli spännande att köra på (över?) Kinnekulle. Lövhalka året om har jag fått veta av några klasskamrater och andra lokförare som redan varit där och kört. Praktiken börjar den 8/10 är planen. Men jag vet inte när jag börjar köra, då jag inte fått mitt schema än.

Har en ny koreografi på mitt MRL-pass. Konditionsdelen är det jag har ändrat på. Puh! Tokjobbig blev den. Hoppas jag får köra något pass i veckan som kommer också, så den sätter sig ordentligt. Har kört passet fyra gånger, men koreografin sitter inte i ryggmärgen ännu. Och så ändrar jag fortfarande lite mellan varje pass, vilket gör det hela ännu klurigare. Fast sist gång kändes det riktigt bra, så nu är nog passet helt klart.

Nedan en bild på en av motorvagnstyperna som jag kommer att köra. Den uppmärksamme lägger märke till att det inte finns någon strömavtagare. Delar av banan vi ska köra på är inte strömsatt, så det blir till att köra diesellok istället.
Bilden har jag fått av Johan L, en klasskompis. Tusen tack :)

5 kommentarer:

  1. Hur känns det i ditt miljöhjärta att köra disellok? :/

    SvaraRadera
  2. Det hade varit kul om praktikperioden hade kommit till Stockholm.Men det här verkar du ju nöjd med o det är ju huvudsaken. KiS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns inga praktikplatser i huvudstan :(

      Radera
  3. Vad spännande det låter att du pluggar till lokförare! Och kul med praktiken :).

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)