onsdag 5 september 2012

Nästa uppehåll...

.. Sävedalen, Sävedalen.
Eller NEEEEJ!!! Dit går ju inte pendeln. Nästa Sävenäs, ska det ju vara! Puh!!
Säger fel titt som tätt på den hållplatsen. Undrar om passagerarna märker något?!
Tågvärden kom in häromdagen och undrade glatt om vi hade en ny rutt, dagen till ära. :)

Har du hört lokföraren i tåget du åkt säga något galet??
I så fall vill jag så klart veta. Hoppas att jag inte är ensam om att klanta till det.

Nu ska jag snart iväg och köra igen. Nattpass.

4 kommentarer:

  1. På väg in från Alingsås brukar jag ropa "Lerum" när vi närmar oss Lerum, sedan när vi närmar oss Partille brukar jag ropa... "Lerum"!

    Okej, brukar är kanske att ta i, men det har hänt ett antal gånger, fan vet varför, men för det mesta hinner man korrigera sig innan man stannar.

    Fast om man ser det positivt, dom som inte hinner av i Lerum får ju en chans till. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ska se det positivt!!

      I natt, på väg från Kba, ropade jag ut: Nästa Mölndal, Mölndal. Men vi gör ett uppehåll i Kållered först. Kom på mig i sista stund! :)

      Skönt att jag inte e ensam :D

      Radera
    2. Och så förkortar vi inte Kungsbacka Kba om jag får be! Nu skärper vi oss, annars kan du aldrig bli en riktig lokförare! ;-)

      Radera
    3. Ska jobba på det också. ;)

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)