torsdag 1 augusti 2013

LO - Om tåg

Hade vännen S på liten scrapträff här hemma. Jag lyckades endast skapa en enda LO, men den blev jag nöjd med. Har använt härliga mönstrade papper från i huvudsak Crate Paper, Farmhouse collection. Valde bilder som handlade om en klargöring jag gjorde i Kungsbacka. Här har jag skrivit lite om vad jag gjorde.Titeln "Kungsbacka SLUTstation" kommer sig av att vi vänder pendeltågen här. 
- Nästa uppehålla Kungsbacka, slutstation för tåget. Vill dock påpeka att det är tågvärden som ropar ut slutstationerna, inte vi förare. 
Blommorna nedan är från Gel - a - tins, jag har använt Watermark och sedan embossat dem med en läcker turkos färg.
Som textruta har jag klippt ut ett moln. Ritade det helt enkelt på fri hand och klippte en bit utanför strecket. För att texten skulle synas bättre satte jag ett mörkt papper bakom och klistrade fast det med 3-D kuddar. Då "poppar" det ut från pappret lite och det blir lite mer liv i LO´n.

2 kommentarer:

  1. Superhärlig LO i sköna färger!

    Du gillar verkligen ditt jobb, det riktigt lyser Kärlek här, tycker jag! Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!!

      Hur går det med boken om Ove? Vill så klart höra vad du tyckte sen, trots dina tråkiga associationer till namnet :(

      Kram

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)