lördag 17 augusti 2013

Som en gnistrande vinterkväll...

... som snöflingor i månskenet. 

Så känns mina nylackade naglar. Har ett cremefärgat lack från Depend (nr 2049) som jag köpte för att ha som bas till fransk manikyr, men det är på tok för skimrande för att ha till den typen av manikyr. Men färgen känns lite trist att ha ensamt. Då passar det utmärkt med lite extra multifärgat glitter från Viva la Diva på. Alltså, först underlack från OPI, sen Dependlacket i två lager. Ovanligt att jag målar två gånger och det tog en evig tid för lacket att torka sen. Skulle iväg och träffa bästa J för middag och glass direkt efter att jag målat naglarna och det var synnerligen bökigt. Skulle egentligen bara börja måla lite, för att fixa klart naglarna efter maten, men jag kunder inte hejda mig när jag väl börjat måla. 

Dessutom målade jag ju på ett lager glitterlack också. Och slutligen överlack. 5 lager som skulle torka på några minuter. Då hjälpte inte ens DripDry från OPI. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)