tisdag 22 oktober 2013

Pass 1 med personlig tränare

Igår startade jag mitt nya träningsliv. Har, som jag tidigare skrivit om, skaffat mig en PT. Hon, Madde, är dessutom sjukgymnast och mitt huvudsakliga mål är att jag ska få redskap för att kunna träna utan att få tillbaka hälsporren. 

Började med att värma upp på gymmet. Lite cross-trainer och samt några kilometer rodd. Sedan kom Madde fram och det var dags att börja ta i ordentligt. Vi hade haft mailkontakt innan, så hon visste vad jag var ute efter. Hennes tanke var att jag skulle köra igenom hela kroppen med hjälp av en form av högintensiv intervallträning, Tabata. Jag fick alternera två styrkeövningar, köra den ena i 20 sekunder. Sen vila 10 sekunder och därefter 20 sekunder av den andra övningen. Inget maskande, utan fullt ös. Utan att för den delen tappa tekniken. 3 set gjordes, sen var det nya övningar. I ungefär 40 minuter höll vi på. 

Resterande tjugo minuter ägnades åt att hon visade mig olika varianter på tåhävningar och annat som ska stärka upp min fot. Har fått några alternativ att göra hemma, fyra gånger per veckan och några andra som jag ska göra på gymmet två till tre gånger per vecka. Idag vilas det. Har dock cyklat ~1,6 mil, i ganska lugn takt skall påpekas.  

Ägnar mig åt Stadium Business Battle just nu. Förra veckan fick vi i uppdrag att skicka in ett höstfoto från vår träning. Jag valde bilden från Döda fallet, som verkligen lyser HÖST. Och så är det ju ett tåg med också :) I måndags korades vinnarna. Och jag var en av tre som vann ett presentkort på Stadium. Wohoo!! Framlottat förvisso, men jag är lika glad för det!!

1 kommentar:

  1. Låter som ett skitjobbigt träningspass, men säkert kul!

    Bilden är så härlig, grattis till vinsten! Känner så väl igen vyn, har nämligen varit där i Döda Fallet på teater några gånger. En gång fick vi punka på bilen där... hade dock assistansförsäkring, så EFTER föreställningen (så vi fick titta klart! Bra!) kom en bärgare och bytte hjul åt oss. Schysst! Hur häftigt som helst med vridläktaren också!

    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)