torsdag 3 oktober 2013

Slottsskogsobservatoriet

I Slottsskogen finns ett observatorium som man kan besöka om man vill få chansen att kika på stjärnor i teleskop. När jag är ute och promenerar och vill ha en riktigt tung uppförsbacke så travar jag upp dit. Jag håller ofta på med olika utmaningar med jobbet och nu i måndags startade Stadium business battle igen. Man ska vara ett lag på mellan fem och sju personer. Vi är fem stycken som kämpar ihop mot ett gäng andra lag på tågföretaget jag jobbar på, runt om i Sverige. Alla aktiviteter jag gör registrerar jag i en app, Endomondo. Beroende på vilken aktivitet det är och hur länge jag håller på så förbränns olika många kcal. Dessa kcal görs om till poäng. Poängen laget har är medelvärdet av deltagarnas poäng. Vi kommer att hålla på i ca 40 dagar, minns inte exakt. Så nu tränas det för fullt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)