fredag 14 juni 2013

Arbetsplatsklassikern - cykel

Som bekant (?) ägnar jag mig åt att cykla Vättern runt just nu. Tänkte att det skulle vara lite skoj att cykla runt en sjö som sista långtur innan lördag, som är vår sista tävlingsdag. I Delsjöområden kan man välja att cykla runt Lilla eller Stora Delsjön. Jag valde att ta mig runt båda när jag ändå höll på. En sträcka på 2,7 mil, om man räknar ända hemifrån. 

Om du tar dig dit och vill gå/springa/cykla runt kanske det kan vara kul att veta hur långt det är.
Lilla Delsjön: 4,4 km
Stora Delsjön: 7,5 km
Båda sjöarna: 9,8 km
(enligt jogg.se) 

Vad gäller min utmaning att mig runt Vättern på sex veckor har jag 10 km kvar. 2 dagar återstår. 2 cykelrundor till jobbet. Yepp, utmaningen är klar. 

Yey!!

Så här såg det ut när jag cyklade runt Delsjöarna. Vilken underbar dag!!

1 kommentar:

  1. Häftig utmaning, som du klarat!

    Och vilka underbara bilder från Delsjön!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)