onsdag 12 juni 2013

Student 2013

Idag åkte jag till Varberg för att fira J som tog studenten. Solen sken, om än lite försiktigt och glädjen visste inga gränser. Precis som det ska vara en sådan här dag. Själv började jag morgonen med att gå upp strax efter 3. Vid fyra-tiden var jag på jobbet. Körde två svängar till Alingsås, sedan cyklade jag hem och sov en stund. Tog tåget till Kungsbacka, för att därefter få skjuts den sista biten. Tänk, hit till Kba har jag pendlat i så många år och nu ser jag helt annorlunda på turen. Funderar på andra förares bromspunker, till exempel. Hur det känns vid start och stopp, som passagerare. Fniss! Arbetsskadad, eller vad?? Och det bästa av allt... Det är så kul. Träffade flera gamla elever på studentfirandet och de (samt andra) undrade om jag ångrade mitt nya yrke. Inte en sekund! Vill så klart påpeka att jag inte ångrar mina år som lärare heller, det var fantastiskt att få följa eleverna och deras kunskapsutveckling. Men jag var färdig. Nu rullar jag vidare mot nya äventyr. Så spännande!

På tal om cykel. 3 dagar kvar på Vätternrundan och 34 km återstår. Lite mer än jag hade tänkt, med det ska gå! Ledig imorgon, så då blir det till att ta en rejäl runda. 


4 kommentarer:

  1. Fin studentpresent!

    Och nog är det så att man har sitt yrke med sig i ryggsäcken, vad man än sysslar med, tror jag. Jag ser t ex en massa utvecklingsstörda människor, noterar hur det blir bemötta osv... eftersom jag jobbar just med den kategorin människor till vardags.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Bromspunkter?

    8:ans läge vid plattformskanten!

    Gör inte alla så? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får åka på studieresa med dig, så jag lär mig hur man gör. På riktigt.
      *ler*

      Radera
  3. Prickiga kort gillas alltid å detta är jättesött.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)