onsdag 5 juni 2013

Bad - II

Efter kommentaren jag fick på förra inlägget började jag fundera på när jag badade i hav sist. Och kom fram till att det är LÄNGE sedan. 2009, om jag minns rätt. Då träffade jag på den här filuren. Befinner mig någonstans i Thailand. Tror bilden är tagen utanför Koh Samet under en snorkeltur. Vattnet var 28 grader varmt ungefär. Precis lagom! Då förstår du att bada i Sverige inte är ett alternativ. Jag kan sträcka mig ner till 25, kanske 24 grader. Men där går definitivt gränsen. 


2 kommentarer:

  1. Vilken fuling! Då är allt brorsan igelkotten bra mycket sötare. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en ful stackare. Uppblåst.
      Rätt söt när den inte är rädd.

      För den intresserade finns en kort film här: http://www.pandawebben.se/blogg/piggsvinsfiskar-och-blasfiskar

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)