fredag 23 december 2011

Julpynt

Hade två timmars rast i Uddevalla igår och såg att de hade pyntat granen extra fint. Det märks att granen står där lokförare och annan tågpersonal har rast va?! 
Idag körde jag min sista dag på DSB Väst AB. Tusen tack för att jag fick möjligheten att göra min praktik hos er!! Det har varit så himla skoj och jag har lärt mig så mycket! Dessutom fick jag en toppenbra körlärare, lugn, pedagogisk och väldigt kunnig. Och så har jag fått chansen att träffa en massa andra roliga människor som också gillar tåg:) 

Tjeehoo!!

Nu blir det lov (eller jag menar... självstudier) fram till den 9/1. Sen 5 veckor i skolbänken och därefter är det dags för ny praktik. Längtar redan!!

På bilden nedan sitter jag och väntar på att få avgångssignal på spår 2 inne på Centralen i Göteborg. Målet är Alingsås och jag befinner mig i förarhytten på en X11. Solen skiner och det är 7 grader varmt. 23/12!! Regnet kom sen, på eftermiddagen så klart. 

God Jul tillönskas er alla som är här och läser!!


2 kommentarer:

  1. God jul önskar jag även dig! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att du trivdes hos oss! Du kanske börjar hos oss sedan efter utbildningen, vem vet...

    Jag håller med dig, det är himla skoj att köra tåg, det tycker jag lika mycket nu efter fem år i yrket som jag gjorde när jag var ny.

    Försök att se till att få åtminstone en godsperiod också på dina lior, det skadar inte att ha prövat på både och.

    Ha det så skönt på lovet... eller jag menar... kämpa på med självstudierna... ;-) (Söla inte ner böckerna med julmat.)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)