lördag 3 december 2011

MRL

Idag har jag kört min allra första MRL-klass. Vågade bara dra dit tre polare som agerade deltagare. 

Alla var jätteduktiga!! De hade tränat den här typen av klasser olika mycket, så det var jättebra övning för mig. Lurigt att instruera både nybörjare och mer avancerade i samma grupp, men det kändes strålande.


Styrkelåtarna hade jag precis som step up-delen koreograferat innan. Så att övningarna vi gjorde stämde med musiken. Step-låtarna var färdigmixade aerobics/steplåtar som jag fått när jag gick utbildningen, men till styrkan ville jag ha låtar som jag verkligen valt ut själv och som jag tycker extra mycket om. Det blev bland annat utfall till "Survivor" med Destiny's Child och armhävningar och sit ups till "I can transform Ya" med Chris Brown featuring Lil Wayne & Swizz Beatz. 


Jag anser att musiken på ett pass är jätteviktig. Gillar jag inte musiken får jag ingen energi och då har jag inte lust att ta ut mig till max. Märkligt! 

Det var verkligen kul att köra en hel klass med egen koreografi. Ska försöka få till ett pass till innan jul. 

Någon som vill testa MRL? 

2 kommentarer:

  1. Härligt :) Jag tror du är en jättebra instruktör!
    Regina de är inte tvåvåningstågen eller? De gillar inte passagerarna *S*
    Imorgon bär det iväg ner till den mest södra punkten på sydön och sedan sticker vi uppåt landet.
    KRam

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Tack raring, du får komma hit och testa hur jag är som instruktör!! :D
    Regina är inte dubbeldäckarna, de har jag aldrig kört. Du ser bild på Reginan *pekar neråt bland inläggen*.
    Ha det toppen på resan runt NZ!!! Önskar sååå att jag var med!

    Kram!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)