söndag 11 december 2011

Nobelfest

Som biologi- och kemiintresserad är så klart Nobel priserna i både kemi och medicin extra spännande. Jag följer dessutom alltid festligheterna i Blå Hallen lite grann. Inte varje sekund, men jag försöker se en stund lite då och då. Det brukar alltid vara några läckra klänningar och så gillar jag diademen väldigt mycket. Tänk att få gå på en fest på Slottet. Ja, nu har jag ju inte diamantförsett diadem, så... vad är väl en bal på slottet?


För några år sedan var jag och hälsade på raraste Fia i Kalmar. Vi passade på att ta en tur till Öland och Solliden. Det var den 15/7 och ganska folktomt efter alla festligheter dagen innan. När vi var framme vid slottet var jag och Fia helt ensamma. Då kom Drottningen körande! Hon gick in en sväng, bytte kläder och åkte igen. När hon var på väg från Solliden vinkade hon glatt till mig :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)