lördag 21 januari 2012

,

Som kommatecken ligger sälarna på stenarna längs kusten på Hallands Väderö, skrev en av mina kollegor i Biologilärarnas Förening i Biologen (tidningen som föreningen ger ut). 2008 besöktes Skåne under Riksårsmötet och då fick vi chansen att åka en tur till ön med en makalös guide. Här såg jag Ringtrast för första (och enda gången). Johan Grudemo som är en fena på fåglar hade tub med sig och visade gärna och berättade vad man kunde se i kikaren. 


Knubbsäl (troligen)
Idag damp den ned ett kort från Nya Zeeland på hallmattan.  Sophia, som varit där visste att jag är extra förtjust i sälar. Hon skickade mig nedanstående kort på en riktig sötnos. Tack!! :)
Tanken var att jag skulle åka dit och besöka henne över jul och nyår. Nu kom mina studier i vägen, så resekassan tillåter inte den typen av långresor för tillfället. Så kan det gå. Däremot är det helt klart att jag får vara i Halmstad och köra godståg med Green Cargo. Tjohoo!! 
Säl på andra sidan jordklotet

2 kommentarer:

  1. Varsågod :) Tur att de inte förstörde ditt kort med klistermärket på framsidan. På Elins satt de den på ansiktet av en pingvin :(

    Kul med Green Cargo, hur långt är det till Halmstad? Får ni göra praktik om natten :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur långt kan det vara till Halmstad? 15 mil? Det är en bra bit... men som sagt. 5 veckor. Det ska gå!
      Schemat har jag inte fått ännu. Men troligtvis får jag köra på nätterna också. Hoppas det! På min förra praktik körde vi till 04.30 som längst. Passar mig utmärkt att jobba natt.
      Lycka till med skola och träning och allt annat, Kram!!

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)