måndag 9 januari 2012

Jag älskar...

... semlor!! 
Och säsongen har visst redan startat. Helt galet tidigt tycker jag. Men när det bjuds på detta gräddiga mästerverk kan jag inte låta bli att smaka. Det blev en halv :) Jättegod!!
Raraste Andreas hade handlat bakelserna du ser nedan på ett bageri i Nacka. Kan ju tyckas lite långt för att köpa semlor, men vi var på minisemester i huvudstan. Och hälsade på min nya släkt. 


Tågpriserna är inte studentvänliga, så det blev bil upp. Då kunde vi ju passa på att hälsa på en sväng i Skänninge också. Och få middag, mmmm. 


Tack för ett supertrevligt besök!! Både till Solna- och Skänningeborna :)
Finfina semlor med synnerligen god mandelmassa.
Idag började skolan. Vi har haft egen inläsningstid i 2 veckor och tydligen förväntade sig vår noggranne lärare att vi faktiskt hade pluggat. För dagen startade (efter att utvärderingen från förra terminen gåtts igenom) med ett oförberett diagnostiskt prov. VA??? Prov?? 
Vad säger man... Herre Gud! 
Jag har ju inte slitit ut JTF´n precis. Inte för att jag legat på latsidan eller så, har ju arbetat på tre av mina jobb under "ledigheten". Så jag erkänner utan omsvep att testet skulle kunnat gå bättre. Inser (igen) att jag måste läsa på växlingen mer. Yepp!
Imorgon :)
Eller på onsdag ska jag börja.
Ikväll blir det träning. Håller i min första klass på Sportlife Majorna och imorgon blir det annat jobb. 



Ha en härlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)