måndag 28 januari 2013

Klassikern

Jag har eventuellt tagit mig vatten över huvudet. Anmält mig till Arbetsplatsklassikern 2013. Vad innebär det?
Jo, det är en variant av En svensk klassiker.

Vasaloppet, 90 km
Vansbrosimmet, 30 km
Vätternrundan, 300 km
Lidingöloppet, 30 km

Skillnaden mot de riktiga loppen är att vi har längre tid på oss per moment. 6 veckor/del för att vara exakt. Så vi är väl klara i höst någon gång, antar jag. Har inte riktigt koll på det. Just nu ägnar vi oss åt Vasaloppet.
Lite lurigt med tanke på att vi saknar snö i Göteborg. Och även om vi hade haft snö i tillräcklig mängd, så äger jag inga skidor. Som tur är får man åka "skidor" på gymmet. Det är cross-trainer som gäller för min del, enda godkända alternativet som passar mig. Man ska registrera både sträcka och tid på en hemsida.
Första tävlingsveckan har jag avverkat 20 km vid tre olika tillfällen.

1. 8 km i samband med styrketräning
2. 6,4 km gick till gymmet endast för att göra detta, så att jag kommer upp i mina km i tid
3. 6 km efter att jag hållit en MRL-klass.

5 veckor och 70 km kvar. Av Vasaloppet.

Lite kul är det.

2 kommentarer:

Skriv gärna en rad eller två :)