torsdag 17 januari 2013

Tavla

Har gjort en 12" * 12" stor canvastavla (ca 30 * 30 cm) i julklapp till A´s farmor. Själva kalaset bloggade jag om här.

Lite information om hur tavlan är gjord:
Swirlsen har jag embossat, 2 röda och en blå. Ett gäng halvpärlor och massa bling har jag också använt. Den röda stora brad´en är också embossad, för att få till rätt nyans. Bara att doppa "huvudet" i VersaMark Watermark och sedan använda det embossingpulver du tycker passar. När jag värmer med fönen använder jag en pincett för att hålla fast "jungfru-benen" att inte bränna fingrarna. Jag blev himla nöjd med tavlan och en fågel viskade i mitt öra att födelsedagsdamen också blev förtjust i den.

A längst fram. B och P är "blurrade". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)