onsdag 9 januari 2013

Morgonstund har...

... guld i mund, sägs det.
Nja, det vete katten alltså. Aptidiga mornar har varit min vardag senaste tiden. I morse cyklade jag, i vanlig ordning, till Centralstationen. Förkortas G av oss, tågfolk. Då borde Stockholm förkortas S kan man ju tycka. Icke, Cst är korrekt svar.
Nåja, åter till 02.45. Då ringde alarmet på min mobil.
Tog lite bilder på vägen till jobbet. För de som har funderat på hur ser stan ut när de sover? Här kommer svaret. Så här (onsdagen den 9:e januari mellan 3.30 och 3.40):

Vasagatan
Dröm av Jaume Plensa

4 kommentarer:

  1. Fina bilder men usch så ensamt o övergivet skulle vara döskraj!!!KiS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är helt öde. Nästan. En och annan taxi, tidningsbud ser jag också då och då. Men det känns inte obehagligt. Tar inga genvägar genom parker eller så, utan cyklar på huvudgatorna.

      Radera
  2. Fy att behöva gå upp så tidigt, jobbar du oregelbundet eller kör du tidiga mornar många dar i följd och sen längre vila?
    Dina bilder är fina oxå, men inte lika många ljuspunkter som från Norrköping :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att veta ännu ;)
      Men det verkar som jag jobbar liknande tider några dagar i följd. Oftast. Gäller att planera, helt enkelt.

      Kram

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)