söndag 20 januari 2013

Nästa resa

Förutom att det är superkul att köra tåg, innebär jobbet att jag kan börja resa igen. Just nu pågår planerandet för fullt här hemma.

Förslagen är:
  • Bila runt i norra Tyskland och ev kika lite på fotboll där. Publiksnittet är det bästa i världen, har jag för mig.
  • Ta flyget till Paris och kolla på Zlatan (tyvärr verkar det som PSG spelar på bortaplan när jag kan åka...).
  • Titta på valar på Island och bada i några av de varma källorna.

Det lutar mest åt Island. Jag ÄLSKAR att resa och uppleva nya saker!!

Madagaskar runt, 2010

4 kommentarer:

  1. Vill oxå åka till Island :)

    Visst har vi ordentligt med snö, så det är tur att det är kallt, för isgata vill vi inte ha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, isgata e inte bra. Vi har klarat oss rätt bra från det i år. Men vintern är inte slut än...

      Har upplevt några vintrar med skridskobana utanför Centralen här i Göteborg. Ja, glashalt mer eller mindre överallt är det ju när vi blir drabbade av en riktigt dålig vinter. Usch och fy!!

      Radera
  2. Island är toppen! Vi var där i slutet av mars för några år sedan. Valturerna början tre dagar efter vi åkte hem... Blå lagunen är riktigt läckert! Vi var även på ett vanligt badhus. Dom hade som badtunnor med olika temperatur i. I den varmaste kunde jag bara doppa mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skoj!
      Jag har kikat runt och nu verkar det som valturerna går året runt. Fast bara en gång om dagen nu under vintern. Får ta med åksjuketabletter och riktigt varma kläder :)

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)