fredag 15 november 2013

Bytt ut fotboll mot hockey...

... men bara för en kväll!

Det var länge sedan jag var och tittade på hockey live. Vita Hästen, Norrköpings stolthet, var det då. Nu Frölunda Indians, Göteborgs stolthet. På Scandinavium. Mot Växjö Lakers. Om jag kommer att gå på fler matcher? Jo, det kommer jag säkert. Publiken var, hur ska man uttrycka sig, trevlig. Atmosfären var mer som på dam-EM på Ullevi än på en herrmatch i Allsvenskan. Inte en massa poliser. Lugnt och städat. Folk hejade glatt, inga glåpord mot andra klacken. Som sport ska vara. Borde vara. Alltid.

Nummer 20 ser du till vänster bakom målet.
Lundqvist. Inte Henke utan tvillingbrodern Joel. 

2 kommentarer:

  1. Låter trivsamt!

    Fast själv är jag inte förtjust i varken hockey eller fotboll. Handboll, däremot, gillar jag. Fartfylld och så händer det nåt. Hela tiden. Det är kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Handboll? Det har jag faktiskt aldrig tittat på live. Kanske är något att testa. Sävehof är väl ett rätt bra lag här i närheten :)

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)