tisdag 19 november 2013

TRX

Igår träffade jag min PT och den här gången var det benträning som gällde. Som MRL-instruktör borde jag vara rätt starkt i benen. Men jag inser att jag är nog är mer uthållig i benen. Och att jag behöver jobba ännu mer på styrkan. Fick frågan om jag ville testa TRX. Så klart jag ville! Om jag ångrar mitt svar? Kan meddela att jag behöver en personlig bärare idag. Har vart så kallad reserv idag på jobbet. Uppdragen har varit många och har dessutom involverat klättring i och ur Reginor på godsbangården. Det betyder ingen plattform. Högt upp till vagnen. Puh!!

Åter till gårdagens träning. TRX? Vad är det? Bifogar en film, så får du se. Gjorde flera av ben- och magövningarna som visas. 10 av varje var planen. Gånger tre. I slutet gjorde jag fem... Fattar inte hur jag ska klara att göra övningarna utan att någon hejar på mig. Behöver en liten hejaklack som följer med mig till gymmet! 


2 kommentarer:

  1. Oj, Oj vad mycket man kan hitta på. Förstår att du känner av din träning. Heja på! KiS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag är värken ännu värre. En av tågvärdarna sa att min gång såg lite ansträngd ut. Nöjd med att den bara såg lite ansträngd ut... Kändes MYCKET ansträngd ;)

      Ha det bra!

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)