måndag 11 november 2013

Träningsprogram

Min PT har ordnat ett träningsprogram som jag ska köra en till två gånger i veckan. Jag har fått ett gäng övningar som jag ska göra för att bli starkare i överkroppen. 8 repetitioner av varje övning, där jag varvar två stycken övningar för samma muskelgrupp. Till exempel bänkpress och armhävningar mot bänk. Först gör jag åtta reps av bänkpressen (med stång, eller i maskin) och sedan 8 stycken armhävningar, på tå mot en bänk. Sen börjar jag om och gör allt i ytterligare två varv. Asjobbigt!!  Och detta ska jag roa mig med i åtta veckor. På torsdag ska vi ses igen och då ska jag få mina benövningar. 

Försöker gå till gymmet när det inte är så mycket folk där. Vid halv två och ungefär en timme framåt är det nästintill öde. Strålande för mig, som jobbar skift. 

Nordic Wellness

2 kommentarer:

  1. Varför gå till gymmet när det är öde, då kan du ju inte få hjälp av någon trevlig hjälpsam :-D
    Asjobbigt är bra! Kör hårt! Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)