måndag 25 november 2013

Inferno - Dan Brown

Symbolikexperten Robert Langdon ger sig ut på nya äventyr i Inferno. Dan Brown är nog mest känd för att ha skrivit Da Vinci-koden. Jag har läst flera (alla?) böcker han skrivit. Denna höll ett högt tempo och tog upp ett ämne som intresserar mig mycket. Nämligen överbefolkningen på jorden och att vårt sätt att leva tar slut på de begränsade resurser som finns. 

Tidigare har jag åkt till Rom och fotograferat detaljer som var med i Da Vinci-koden. Nu vill jag åka till Venedig och Istanbul och kika på sevärdheterna som tas upp i Inferno. Dan Brown är ingen lysande författare, men jag tycker om hans sätt att beskriva omgivningarna där böckerna utspelas. Min nästa resa är redan bokad, Jordanien står på tur. Men sen har jag och vännen L funderingar på att ta en långweekend i Istanbul. 

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)