måndag 16 december 2013

Cykelparkering

Jag cyklar till jobbet året runt. Enda gångerna jag låter cykeln stå är om det är glashalt, eller om regent vräker ner. Väldigt bekvämt att ta cykeln, går fortare än både spårvagn och bil. Nu har jag ju ingen bil, så det är ju definitivt inget alternativ, men om jag hade haft en så hade den allt fått stå. Och ja, parkeringskostnaderna här i stan är ju inte att leka med... 

Cykelparkeringen är gratis. Så här på vintern är det dessutom bra med plats i cykelställen vid Centralen. Skönt!! Just nu verkar Göteborgs Stad testa nya typer av ställ. Jag har inte testat, men de kanske är käcka? Verkar tungt att få upp cykeln i ställningen. Men å andra sidan håller den sig torr. Ett nytt ord, cykelställsparaply?


2 kommentarer:

  1. Det var nåt nytt som jag ej sett i Stockholm än. Verkar lite jobbigt att få dit cykeln ??? KiS

    SvaraRadera
  2. Ja, verkar vara en klurig konstruktion. Men jag har ju inte vågat testa än. Den verkar inte vara speciellt populär. Nu för tiden är det bara en cykel som står i den. Samma hela tiden. Men det kanske beror på att inte så många tar cykeln till centralen just nu. När det regnar mest hela tiden.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två :)