lördag 21 december 2013

Pepparkakslok

Igår när jag kom till jobbet låg det ett litet paket i mitt fack. Rara kollegan P hade haft julbak hemma. Mitt smeknamn "Bella Bus" fick jag redan när vi pluggade ihop.Har fotograferat pepparkakspåsen inne i förarhytten på en gammal Regina. På tal om gamla Reginor (X50-serien). En tågvärd som åkte med mig en tur för några veckor sedan frågade hur gamla dessa äldre Reginor faktiskt är. Han gissade att fordonen var från 1970-talet. Nja... 

De började tillverkas år 2000. Inte helt nya förvisso, men bra mycket yngre än mig.  


Nu när jag har öppnat påsen, ser jag att det är en riktig lokförare som bakat. Jag kan dessutom meddela att pepparkakorna var jättegoda. Mmmm!


Körde min sista tur till Nässjö igår på väldigt länge. Vi har valt grupper nu i december och jag har (naturligtvis) valt en grupp med bara kvällstider. Så nu lämnar jag vikariepoolen och går i början av januari in på grupp med fast schema. Om man kör till Nässjö börjar man alltid i ottan. Det finns två varianter för oss förare stationerade i Göteborg, en aptidig och en tidig, inga turer som ligger på kvällsgruppen alltså. Förutom att jag slipper gå upp innan tidningsbudet levererat GP med nya schemat, kan jag ha en fast klass på Nordic Wellness. 11.30 på fredagar kommer jag att hålla till på Exclusive och ha MRL under vårterminen 2014. *längtar* 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)