söndag 15 december 2013

Tvätt av Regina

I helgen jobbar jag kväll/nattpass. Fyra nätter på raken. Många vändor till Vänersborg har det blivit. Och mellan varven måste vagnarna både tvättas och toatömmas. Det har jag skrivit om tidigare vet jag, och jag vill ännu en gång påpeka att vi slipper göra det jobbet. Jag kör fram till en liten station med någon typ av vacuumsugar. Dessa kopplas på ett uttag på tåget (jag sitter i hytten och väntar) av behörig personal. De sätter, när toatömningen är klar, igång tvätten och då får jag signal framåt. Kör igenom tvätten i 1 - 2 km/h. Och när fotografierna är tagna står jag still och får fronten tvättad av en jätteborste. Jag är lika barnsligt förtjust i att se dessa gigantiska borstar, varje gång jag åker igenom. Knasigt va?!


2 kommentarer:

  1. Undrar om dessa gigantiska borstar skulle riva gott på ryggen om man åkte med på utsidan vindrutan... nä, du är bara knasig du... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissa vad jag kommer att "se" nästa gång jag kör genom tvätten... En nykliad kollega :)

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)