torsdag 29 november 2012

Äntligen!!


Den 2 mars 2011 beslutades det att lärare ska ha en legitimation för att få sätta betyg (bland annat). Lagen gäller endast vissa lärare. Ett gäng "lärare" är undantagna från detta, vilket innebär att helt obehöriga lärare kan undervisa i vissa ämnen. Helt galet, men det är en annan historia som jag inte ska fördjupa mig i nu.

23:e augusti 2011: Skickar in ansökan om lärarlegitimation
24:e september 2012: Kontaktar Skolverket och undrar om min ansökan kommit bort
29:e november 2012: Får min lärarlegitimation

Äntligen... eller vad säger man?
Jahaja, den kanske kan va´ bra å ha någon da´?!


Idag har jag dessutom fått köra tåg för första gången på min nya arbetsplats. Eller ja, tåg å tåg. Jag har växlat lite. En Regina fick jag köra. Wohoo!! På måndag börjar min fordonsutbildning. Man utbildas på ett fordon i taget och X11 (X12 samt X14 som fungerar likadant) är motorvagnen jag får börja med. Det är oklart när jag får börja köra mitt favorittåg (ja, Regina!), men jag längtar!

X11:an som jag och mina kurskamrater/kollegor åkte en sväng med idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två :)