lördag 10 november 2012

Tack - Arriva

Min sista praktikperiod har jag kört hos Arriva på Kinnekullebanan. De kör på sträckan Örebro - Göteborg, men istället för att följa stambanan hela vägen kör de via Kinnekulle och de oelektrifierade banorna som finns där. Otroligt vacker natur. Måste vara en fantastisk arbetsplats där man verkligen får se årstiderna skifta. Tänk att få köra här när våren kommer eller när snön ligger meterdjup och landskapet ser ut som ett vykort. Eller när tåglyktorna får rimfrosten på granbarren att gnistra en tidig morgon.

Jag har sett många olika sorters djur och igår körde jag nästan på en dovhjort. Det var ruggigt nära, men hon vek av precis i tid. I veckan spanade jag dessutom in en örn, troligen kungsörn. Jättenära flög den. Ett lodjur stod ett par meter från spåret en dag i ottan. Tror jag. Det såg ut som ett lodjur, men det är svårt att tro sina ögon. Det är ju inte varje dag ett lodjur visar upp sig.
2 älgar travade över spåret också, men på behörigt avstånd. Majestätiska gungade de fram och försvann in i den täta granskogen.

Så mycket som jag sett här, i djurväg kommer jag inte att få se på min nya arbetsplats.
Praktikperioden har varit otroligt lärorik och jag har haft en riktigt bra handledare. Tusen tack för allt!!

Har gjort tackkort och en liten presentpåse som överlämnades under sista färden. Kortet gjorde jag under Scrappening och där fick jag låna en ursöt tågstämpel (tack!!). Stämpeln embossade jag i en kopparnyans. Min handledare är ångloksfantast, så stämpeln passade extra bra. På presentpåsen satte jag en liten uggla, så han minns alla fåglar vi spanade på :)

Suddat texten på presentpåsen. Så ni inte tror att jag skriver så illa ;)

4 kommentarer:

  1. Varsågod (lånet av tågstämpeln) det var så lite så.
    Tack för sällskapet på Scrappening!
    /Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Vi ses säkert på någon annan scrapträff någon dag! Hör av dig om du ska till jätteträffen i huvudstan!

      Radera
  2. Åhåhå vad häftigt med alla djuren! Lodjur har jag aldrig sett...
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett lodjur en gång tidigare, även då från ett tåg (fast den gången körde jag inte).
      Ibland önskar jag att jag kunde stanna för att titta mer eller fota, men det skulle nog inte passagerarna gilla ;)

      Kram

      Radera

Skriv gärna en rad eller två :)